Auteur Topic: Nieuw hier.  (gelezen 1421 keer)

Pionier

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
Nieuw hier.
« Gepost op: 15 februari 2004, 00:26:16 »
Hoi allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier en weet de weg nog niet.
Mijn installatie bestaat uit: Nokia 9500 met NoOneMannit aangesloten op een Funke 99 schotel draaibaar van 68 oost tot uiterst west.
en een Humax 5400 IRCI op een vaste schotel.
Ik zoek regelmatig naar Feeds maar is wel lastig zoeken met de Nokia.
Op de Humax weet ik nog niet zo goed de weg omdat ik deze pas een week heb staan.

Grts en veel kijkplezier.


Dirk.
Ontvangers: Nokia 9500 / Humax 5400
Schotels: Funke 99 draaibaar, Alps lnb / Triax 88 vast,Grundig lnb.

Feeddxer

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 12268
    • Feedhunter Feeddxer
Re:Nieuw hier.
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2004, 01:59:35 »
Hallo Bikkel
Welkom op het satfeeds.com board.
Wat te zeggen over de de reciever die jij hebt , dit is een van de beste recievers de je kunt indenken om feeds mee te zoeken , en met de schotel die je hebt kun je al aardig mee uit de voeten dus gewoon even kijken of er feeds bezig zijn bvb op de enex feeds (eutelsat w2 16 oost) .12509 h 5632 3/4 enexA.
Het zijn regelmatig dezelfde transponders die gebruikt worden om de feeds door te zenden , en deze zijn soms ook maar een paar min in de lucht.
Dus snel zijn is de boodschap(op 12.5 w zit altijd een testbeeld-channel1,2,3 freq 11015 h 20145 3/4 en op 22w zit ook altijd een testcard of testbeeld op de freq 11563 h 6110 3/4 van cnn.
Ik hoop dat je nu toch even een beeld gekregen hebt wat jij met jou installatie allemaal kunt doen , heel veel dus  ;D :D
Groetjes feeddxer.
Het satfeedsforum is gewoon het beste wat er bestaat.
Ik zoek FEEDS met.............
AZBox Premium HD+
MAXPLUS 2100 s -  Maxdigial 220 s  
Quali QS 1080IRCI !!!     
Nokia 9200 met dvb 2000 , skystar2 kaart  - DVB DREAM / ALT DVB-PROGDVB  /   ,schotel 1.80m

roger

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 1302
    • http://users.skynet.be/roger.staut/
Re:Nieuw hier.
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2004, 07:18:35 »
Bikkel

Welkom en nu maar feeds zoeken
groetjes
roger ;D ;D
Wat zijn Feeds hoor ik je nu al zeggen! Wel feeds zijn open frequenties die gebruikt worden door mobile zendwagens, waarbij beelden van getoondv.b een ramp of voetbalwedstrijd naar de studio´s van een omroep worden gestuurd waarna deze beelden worden bewerkt en vervolgens op het nieuws worden

Feedhunter Rini

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 31358
    • http://feedhunter.com/
Re:Nieuw hier.
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2004, 12:49:59 »
zoeken met Nokia Mediamaster en NOM.
Blauwe knop Guide> dan 6 : Tuner > invoeren 1: Freq.> invoeren 2: Pol.> invoeren 3:Symb> invoeren 4: FEC > driukken op 9>  en kijken welke je wil> en dan op OK drukken.
Met deze gevens en bovenstaande moet het zeker lukken.
Succes.
Rini
I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Pionier

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
Re:Nieuw hier.
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2004, 21:30:47 »
 ??? Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
De gebruiksaanwijzing van de Nokia 9500 is mij bekend, alleen wil ik weten hoe ik ff snel een satelliet kan scannen op Feeds door bijv. een begin frequentie in te geven en dan laten scannen.
Dit schijnt met de Humax wel te kunnen, alleen ik weet niet hoe.
Ik kan de Humax ook op de draaibare schotel aansluiten, alleen ben ik bang dat ik iets fout doe en 's avonds geen beeld meer heb.
Nou dan heb ik hier een huis met huilende vrouwen die niet meer naar hun programmatje kunnen kijken.

Grts Bikkel
Dirk.
Ontvangers: Nokia 9500 / Humax 5400
Schotels: Funke 99 draaibaar, Alps lnb / Triax 88 vast,Grundig lnb.

Feedhunter Rini

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 31358
    • http://feedhunter.com/
Re:Nieuw hier.
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2004, 21:39:15 »
Hallo Bikkel.
kijk eens op deze site waarschijnlijk kom je dan verder.
http://www.dxmonitoring.com/satellite/masterclass/dvbcommander.htm
Succes
Rini
I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor