Dutch satforum > Algemene vragen

aansluiten skystar 2 kaart

<< < (2/4) > >>

Ron:
Hier vind je meer info en een prima handleiding.
Let wel op indien je als eens geprobeerd hebt om te installeren doe je beter eerst systeemherstel anders loopt het gegarandeerd mis...

Succes

Rudi:
Hallo Ron ,
Reeds bedankt voor de informatie , het programma installeren is me eindelijk  gelukt !
Nu verder de Skystar gaan ontdekken hé , settings proberen invoeren enz..
Rudi

Ron:
Ok, succes...ik hoor het wel  thmb_thumb

Ron

Rudi:
Hey Ron ,
Graag zou ik nog willen weten
   1 . of men een satelliet  kan toevoegen in het liijstje van settings diseqc  bvb.Intelsat 905 en Atlantic bird 1 staan niet standaard in de lijst , hoe kan men er dan feeds van opzoeken ?   (  in  progDVB)
   2 . Momenteel zoek ik een geposte feed met channelsearch en laat scannen tot de feed gevonden is , bestaat er een snellere
manier om direct een  geposte feed op te zoeken of in te voeren ?
 ???
Rudi
   
 

Ron:
Hallo Rudi,

Je kan een geposte feed invoeren via Channel list =>Scan transponder=>evt bij LNB juiste sat aanklikken=>frequentie ingeven(altijd 3 extra nullen achter de frequentie zetten, dus 11502 ingeven als 11502000)=>Pol kiezen=>Symbol rate(hier kan je in het vakje klikken en de juiste cijfers ingeven).
Dan klik je eens in het lege vak daaronder(waar channel name boven staat) en als het goed is zie je signaal boven in de balkjes. Je gebruikt best om te proberen een feed welke een sterk signaal heeft op je maxplus.
Hierna klik je op scan en wacht je tot  de channel name en provider name in het grote vak staat. Dan klik je op OK.
Om kanalen te wissen: channel list=>clear all channels=>selecteren en OK klikken.
Wanneer je gevonden feeds wil ingeven gebruik ik altijd dezelfde sat(1e, telecom)die kun je dan achteraf makkelijk wissen.

Een satelliet bijvoegen doe je als volgt: sluit prog dvb, dan ga je naar de map waar je prog dvb geinstalleerd hebt en daar open je de map transponders.
Hierin kun je nieuwe satellieten bijvoegen met kladblok.
Ik heb feed transponderlijsten  (dus enkel feedfrequenties)  geplaatst bij downloads maar dat zijn er maar enkele, de bedoeling is dat er nog bijkomen en ze moeten ook nog bijgewerkt worden...(gebrek aan tijd) gewoon kopieren en plakken  bij de juiste sat.


Ron

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie