Auteur Topic: skystar 2 installatie  (gelezen 1422 keer)

karel3

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
skystar 2 installatie
« Gepost op: 21 augustus 2004, 11:42:07 »
Gisteren een skystar2 kaart opgehaald  (versie2.6C)
Werk met AMD 1600 en windows XP pro.
geinstalleerd vanaf bijgeleverde cd rom met driver 4.2.10 Ging moeilijk.
CD werd niet herkent maar
maar ik kreeg goed beeld met Progdvb. (dat stond al op de pc)
Even later bleek het hele systeem verschrikkelijk traag niet vooruit te branden .
Dacht aan IRQ conflict maar systeem geeft geen conflict aan
Skystar Kaart heeft irq 11 gekregen waarop ook de videokaart staat.
Er zat ook een TV kaart in het systeem stond ook op irq 11. verwijdering van die kaart loste niets op.

Zodra ik de skystar netwerkadapter B2C2 uitschakel werkt alles weer normaal maar dan werkt de kaart uiteraard niet meer.Het probleem zit ergens bij de netwerkadapters vermoed ik, er zit ook een via netwerkkaart in de pc die naar een router gaat dat werkt  goed.
Verder zet XP er een netwerkbridge bij

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen of tips ?





Feedhunter Rini

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 31358
    • http://feedhunter.com/
Re:skystar 2 installatie
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2004, 17:32:52 »
ik zou het zo niet weten maar ik werk zelf ook met Windows XP Pro en alles werkt naar behoren.
Dus het moet kunnen
Succes
Rini
I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Hummer

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 18272
Re:skystar 2 installatie
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2004, 17:37:46 »
Hallo Karel
Je werkt met een AMD 1600 .
Ik kan dit niet vergelijken met een pentium.
De skykaart werkt vanaf een pentium3 700mhz -256 MB Ram geheugen.
Groetjes Hummer 8)
Zoek feeds met :satwork st3610 en Coship 3188C.
Schotels:channelmaster 120cm en een Gregorian schotel 99cm.

karel3

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re:skystar 2 installatie
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2004, 22:54:06 »
Omdat ik op een multibootsysteem heb met  XP pro en win98se heb ik ook geprobeerd de kaart op win 98se te installeren.Dat werkte prima het probleem zat dus niet in de pc of een of andere (netwerk) kaart met conflicten , maar moest ik zoeken in programma s die wel op XP staan maar niet op win 98se.
Aangezien ik op de taakbalk zag dat het icon van het prog Dr Speedtouch het diagnose prog van de KPN speedtouch modem op vreemde tijden oplichtte heb ik geprobeerd dat prog te verwijderen zonder succes. Later bedacht ik me dat dit prog met de startup al komt en ik na verwijdering uit de startup lijst het wellicht wel kon verwijderen . En ziedaar nadat dit vinkje in de startup lijst van msconfig was weggehaald kon ik de skystar2 goed installeren en liep de pc weer normaal .
Nu kon ik ook dat speedtouch programma gewoon verwijderen .

Nu verder spelen met de skystar....