Dutch satforum > Algemene vragen
splitter voor humax en skystar2
Hummer:
Hallo Ger
Laat de feeds maar komen ;D
Groetjes Hummer ;)
ger:
Hoi Hummer,
Het leek zo gemakkelijk even op de Humax out, helaas werkt niet, ik krijg alleen de vaste schotel naar de Humax en bijv hotbird doet niks.
Misschien omdat de Humax uit moet en dat er dan geen diseqc schakeling meer is.
Dus heb ik een splitter gehaald en die is hier, satellietversie, niet te koop dus heb ik een tv 850mhz splitter gesoldeert en als input de kabel van de draaibare schotel en als uitgang de echostar en de skystar.
Nu werkt de diseqc op de Humax niet meer dus geen Hotbird.
Dan maar als input in de splitter de output van de echostar en als uitgang één naar de skystar en één naar de diseqc.
Werkt de diseqc op de humax nog niet dus? :-[
groeten Ger
Hummer:
Hallo Ger
De humax uitgang werkt zeker.
Als je wilt zoeken op 7 oost.
Humax laten draaien naar 7 oost.
Dan je humax uitzetten en je moet normaal signaal hebben op je skystar 2 kaart.
Waarom moet je de vaste schotel hebben voor hotbird op je humax?
Je kunt je humax toch laten draaien naar hotbird.
Groetjes Hummer ;)
ger:
Hoi Hummer,
Dat is snel, ik ben om op de Humax 7 oost te zien afhankelijk van de echostar, de echostar is draaibaar, hiervan gebruik ik de out voor in lnb2 in de diseqcswitch, de vaste opstelling gaat naar lnb1 van de disecqswitch, de uitgang van de diseqcswitch gaat naar de Humax.
Stel, ik ga zappen op de humax op 7 oost dan ga ik eerst de schotel met de echostar draaien, zet de echostar uit, de Humax aan en de rest weet je wel.
Nu zit bijv. de kabel van de skystar in Humax out, echostar en Humax staan uit, zet de computer aan en kijk met ProgDVB4.44.2 en zie dat alleen Astra werkt.
Ga ik in het menu naar de een transponder op 7 oost kijken zie ik dat er geen signaal is.
Misschien omdat er geen? diseqcoptie of vergeet ik wat, in ProgDVB4.44.2 zit?
Groeten Ger
ger:
Ha die Hummer,
Als ik nu de skystar uit de splitter haal werkt de diseqc op de Humax, ik voel lekstroom op de skystar kabel en dat is denk ik niet goed want dat komt uit de computer.
Grt. Ger
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie