Auteur Topic: 10.0°E City View at night  (gelezen 389 keer)

Rudi

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 7567
10.0°E City View at night
« Gepost op: 5 december 2011, 20:42:59 »
 10.0°E 10976,V,4167    FEC 5/6
 id : H0L278 HD-ENC1 Newslive.eu (Newslive HD Redundant) 4:2:0


Ustym 4K Pro / TM-5402 HD M3 CI / Openbox S3 CI II  / Cahors SMC100 & Kathrein KEA 1000/G  / DVBSky S950 PCI  / Inverto  Pro Single 40mm PLL LNB  & Opticum 4K lnb .  DVB Dream / EBSpro .

Ron

  • Global Moderator
  • Elite Feedhunter
  • *****
  • Berichten: 18278
Re: 10.0°E City View at night
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2011, 22:21:45 »
Winkelcentrum Heerlen wordt woensdag gesloopt

De gemeente Heerlen laat vanaf woensdag tien winkels slopen in winkelcentrum 't Loon.
Dat heeft de gemeente vandaag laten weten.

Veertig andere winkelpanden blijven gespaard.

De verzakking onder een deel van het Heerlense winkelcentrum 't Loon is vandaag verergerd. Een van de pilaren van de parkeergarage onder een winkel van Promiss is dieper de grond in gezakt. Ook de omringende stempels (stutten) staan scheef of zijn mee weggezakt. Dat komt doordat de grond onder een deel van de parkeergarage steeds verder wegzakt. Zaterdagmiddag is daardoor een 5 meter breed gat geslagen van een halve meter diep. De pilaar zakt mee. Door tegendruk komt een deel van de vloer omhoog.
De verzakking onder een deel van het Heerlense winkelcentrum 't Omdat de voegen tussen de vier compartimenten waaruit het winkelcentrum is opgebouwd hun werk doen, zijn de afzonderlijke compartimenten niet met elkaar verbonden. Instorting van een van de compartimenten heeft dus geen gevolgen voor de andere drie. Daarom konden mensen even naar huis en mochten 40 winkeliers hun zaak leeghalen.

Slopers hebben vandaag de situatie beoordeeld. Maandag om 12 uur moet een sloopplan rond zijn. Sloop moet een instorting voorkomen. De eigenaren van winkels, torenflat en parkeergarage gaan ermee akkoord.

Spullen ophalen
De bewoners van de 18 appartementen boven het winkelcentrum mochten vanochtend spullen uit hun huizen halen. Vooral de ouderen onder hen voelden verdriet om het gedwongen vertrek.

Een echtpaar dat er al 38 jaar woont, heeft het heel erg zwaar, vertelt buurman Theo Ploeg. 'Zij vinden het moeilijk om in een hotel te zitten en maken zich zorgen wat er met hun appartement gebeurt. Voor hen is het weerzien met hun huis erg moeilijk'.

Sommige mensen laadden bij de Jumbo geleende winkelwagens tjokvol. Anderen maakten foto's van hun interieur, voor de verzekering.

Rare ervaring
'Toen ik bij de flat aankwam zei een bewaker dat ik een kwartier kreeg. (...) Een rare ervaring, als je de sleutel in de deur steekt', zei Ploeg. 'Wat ga ik aantreffen, ging door me heen. En vervolgens even in de stoel zitten waar ik altijd in zit, dat is fijn!'

De sirenes in het deel van Heerlen waar 't Loon ligt zullen morgenmiddag om 12.00 uur zwijgen. Het maandelijkse proefalarm gaat daar niet door, om te voorkomen dat mensen zich ongerust maken, zei een woordvoerster van de gemeente vanmiddag. 'Als de sirenes zouden afgaan denken mensen dat het misgaat'. (ANP/Redactie)
04/12/11 17u00

©http://www.ad.nl/
AZBox Premium HD+ with 1.20 m dish(inclined)
Openbox S10 HD or tbs 5925 with triax 1.10 m dish
Inverto Black Ultra
KA-KU Band LNB IDLK-SINL20-KAKUO-OPP
1.8 m prime focus dish for c-band.